Totaal aantal pageviews

zondag 12 december 2010

Passie voor Social Work?

Tegenwoordig moet je passie voor je werk hebben.
Ik heb iets tegen dat woord; moet altijd denken aan Heleen van Rooyen. Je werk goed en professioneel doen, daar gaat het om. Dat houdt voor mij wel in dat je het niet alleen maar beschouwt als werk. Dus dat je niet om vijf uur de deur achter je dicht trekt en denkt "Zoek het allemaal maar uit". Eigenlijk vind ik roeping een veel mooier woord, maar daar kun je tegenwoordig niet meer mee aankomen. Het klinkt minder vluchtig. Van passie kun je niet op aan; die kan morgen weer verdwenen zijn. Maar dat zegt misschien wel meer over mij dan over Heleen van Rooyen.

Met deze blog wil ik mijn - nou goed dan - passie voor Social Work delen met jullie, medewerkers en studenten van de Academie Mens en Maatschappij van Saxion. En iedereen die verder nog voorbij komt is ook van harte welkom. Voel je vooral vrij om mij te volgen en om te linken naar mijn blog.

Voor mijn werk moet (mag!) ik veel lezen over Social Work en bezoek ik veel congressen en studiedagen. En hoe langer ik dat doe, hoe meer ik me verbaas over hoeveel onderzoek er gedaan wordt, en hoeveel er geschreven en gefilmd wordt. Tot nu toe stuurde ik altijd interessante links en artikelen door naar vakdocenten. Maar laatst bedacht ik dat het eigenlijk jammer is dat ik die informatie niet veel breder verspreid.

Ik hoop met name dat deze blog studenten zal helpen aan informatie voor werkstukken en verslagen die (nog) niet in studieboeken te vinden is. Niet om jullie hapklare brokken kennis te serveren, maar juist om jullie te stimuleren om zelf verder op zoek te gaan naar de vele, al dan niet verborgen, schatten van Social Work, bijvoorbeeld via de Digitale Bibliotheek. En als je iets vindt, laat het me dan weten, zodat ook anderen er van kunnen profiteren.

Hopelijk word je net zo enthousiast over Social Work als ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten